Ratlankiai: iš aliuminio ar plieno?

 Ratlankiai: iš aliuminio ar plieno?

Kiekvienam automobiliui reikalingi ratlankiai. Egzistuoja du populiariausi pasirinkimai: aliumininiai / lengvo metalo arba plieniniai ratlankiai. Ar jie kuo nors skiriasi?

Svoris

Eikime tiesiai prie reikalo. Kalbant apie iš lydinio pagamintus ratlankius paprastai svoris laikomas privalumu. Teiginys „lydinio ratlankiai yra lengvesni nei plieniniai ir todėl pagerina vairavimo efektyvumą“ šiandien, vis dėlto, nėra esminis. Žinoma, pagrindinis aliuminio komponentas yra lengvasis metalas ir todėl jis nėra toks sunkus kaip plienas, kuris daugiausia susideda iš geležies. Vis dėlto dabartinių plieninių ratlankių sienelės storis dėl technologijos pažangos tapo toks mažas, kad svorio skirtumas yra beveik nepastebimas. Tokiais atvejais, kai gryno aliuminio ratlankis naudojamas kartu su didele arba plačia padanga, svorio klausimas net nebekyla. Žinoma, egzistuoja išimčių: labai brangūs lydinio ratai su magnio dalimi (magnio ratlankiais) ir anglies ratlankiais, pagamintais iš anglies pluošto, yra itin lengvi, tačiau privačiam naudojimui pernelyg brangūs. Jie dažniausiai naudojami automobilių sporte.

Kiti kriterijai, turintys įtakos apsisprendimui

Stabilumas

Plieninis ratlankis, pagamintas iš valcuoto plieno, yra standartinė įranga, ypač nedideliems automobiliams. Plieniniai ratlankiai paprastai susidaro iš dviejų dalių: paties ratlankio ir rato disko arba ratų rakto. Dalys suvirinamos, kad karštis ir spaudimas nesugadintų siūlių. Lydinio ratlankiai paprastai liejami į vieną dalį ir tuomet nudažomi. Jei ratlankis susideda iš dviejų dalių (ratlankio duobės ir ratlankio pagrindo), jie priveržiami. Tie, kurie aliuminį laiko pernelyg minkštu, į ratlankį prideda kito metalo, pvz., geležies, kad padidintų stabilumą. Lydinio ratlankius galima vadinti aliuminio lydinio ratlankiais.

Tvirtumas

Dažnai negrįstais keliais važinėjantys vairuotojai turėtų naudoti plieninius ratlankius. Ši medžiaga yra daug tvirtesnė nei lengvasis metalas. Keliuose barstoma druska ratlankius pažeidžia tik vizualiai, plieno struktūra išlieka nepakitusi. Jei ratlankis šiurkščiai atsitrenkia į šaligatvio kraštą, paprastai jis labai lengvai pataisomas. Nors plieniniai ratlankiai rūdija, tai paveikia tik ratlankio išorę, o ne vairavimo charakteristikas. Rūdis pašalinti labai lengva. Vis dėlto lydinio ratlankiai yra žymiai jautresni žvyrui, purvui ir kelių druskai. Pirmiausia, kai medžiaga šiek tiek sutrenkiama, ant lygaus dažų paviršiaus labai greitai pasimato paviršiaus įbrėžimai. Jei į šiuos dažų įbrėžimus patenka skysčių, ratlankis paveikiamas korozijos ir tampa nestabilus. Taip sugadintam lydinio ratlankiui gili išgrauža gali užbaigti jo naudojimo laiką. Aliuminio ratus taisyti yra šiek tiek sudėtingiau, kartais net neįmanoma. Aliuminio ratlankių fanams siūloma alternatyva: už papildomą mokestį prieinami specialūs tvirtesni žieminiai lydinio ratlankiai. Vis dėlto šie modeliai (kol kas) negali varžytis su plieninių ratlankių stabilumu.

Kaina

Plieniniai ratlankiai yra pigesni už aliumininius. Jei nenorite atsisakyti aliumininių ratlankių, bet tuo pat metu neturite daug pinigų, galite apsvarstyti dėvėtų ratlankių įsigijimą. Pirkdami dėvėtus lydinio ratus įsitikinkite, kad jie nesugadinti. Taip pat reikės patikrinti, ar nėra jokių paviršinių įbrėžimų. Tokie naudojimo ženklai paprastai atsiranda ant naudotų aliuminio ratlankių, tai gana įprasta. Jeigu jų nėra, panašu, kad buvo atlikta kosmetinė apdaila ir galbūt net paslėpti defektai.

Nauji ar naudoti, aliumininiai ar plieniniai: verta palyginti kainas

Išvaizda

Kalbant apie išvaizdą, aliumininiai ratlankiai visada atrodys geriau. Nulakuoti, blizgiai nupoliruoti ar netgi matiniai, kartais su chromo dalimis, lydinio ratlankiai be abejonės yra daug gražesni. Taip yra ir dėl to, kad egzistuoja didelis aliuminio ratlankių spalvinis pasirinkimas (sidabro, juoda, keleto spalvų, automobilio spalvos). Aliuminio ratlankiai gali net paprastą niekuo neišsiskiriantį šeimos automobilį paversti ypatingu, o pertvarkytiems automobiliams suteikti papildomą į akį krentantį priedą. Ne tokius išvaizdžius plieninius ratlankius geriausiu atveju galima pagražinti įvairiais plastikiniais gaubtais.

Išvados

Pasirinkimas tarp aliumininių ir plieninių ratlankių yra vairuotojo asmeninis reikalas. Abu modeliai turi savo privalumų ir trūkumų, kiekvienas vairuotojas turės rinktis apsvarstęs tai, kas jam svarbiau. Pigūs ir tvirti ar gražūs ir kiek brangesni? Jeigu norite suderinti abu, tuomet vasarą galite važinėti su puikiai atrodančiais aliuminio ratlankiais, o žiemą juos pakeisti atsparesniais plieniniais.

Atsakymas į: {{replyComment.author}}
Visi laukeliai privalomi
Komentaras sėkmingai pateiktas

Pereiti į darbalaukio versiją