Padangų įstatymai ir taisyklės

Neįmanoma važiuoti bet kokia norima padanga ant jūsų automobilio, todėl jūsų pasirinktos padangos turi turėti jūsų transporto priemonės patvirtinimą. Kalbant apie padangas, be būtino padangų patvirtinimo yra keletas kitų taisyklių.

Čia galite rasti padangų įstatymus ir reglamentus:

Patvirtintos padangos

Norint sužinoti, kokios padangos leistinos automobiliui ar motociklui, dažniausiai pravartu pasidomėti transporto priemonės dokumentais. Dažnai pasitaiko, kad leidžiami ir kiti dydžiai, tačiau modifikacijas reikia registruoti, antraip nutrūks registracija ir draudimo apsauga. Daugelis padangų gamintojų savo interneto svetainėse siūlo galimybę pateikti paraišką dėl tokių patvirtintų padangų, įvesdami šią informaciją:

ES padangų etiketė

ES padangų ženklas arba Europos padangų ženklinimo reglamentas padangų gamintojams yra privalomas nuo 2012 m. lapkričio 1 d. ES padangų ženklas buvo skirtas tam tikriems padangos kriterijams įvertinti. Bus išbandytos trys skirtingos sritys. Pirma, tai yra pasipriešinimas riedėjimui, sukibimas su šlapia danga ir riedėjimo triukšmas, kurį padanga sukelia kelyje.

Šis reglamentas buvo peržiūrėtas ir nuo 2021 m. gegužės 1 d. bus pakeistas Reglamentu (ES) 2020/740, kuriam bus taikomi nauji reikalavimai. Šiuo reglamentu ES visų pirma nori apsaugoti aplinką. Taigi pirkėjai, pirkdami gerai įvertintus produktus, turi ieškoti ES padangų ženklo.

Pasipriešinimas riedėjimui

Padangos pasipriešinimas riedėjimui turi tiesioginės įtakos transporto priemonės degalų sąnaudoms. ES padangų etiketėje naudojama klasifikacija, skirta pasipriešinimui riedėjimui išbandyti, kur A reiškia mažiausią, o E – didžiausią pasipriešinimą riedėjimui. Jei pirkdami padangas atkreipiate dėmesį į šį punktą, EU padangų etiketė priskiria tai klasėms. Skalė turi tik 5 klases (A–E), o A yra efektyviausia.

Padangų kortelė

Drėgnas sukibimas

Sukibimas su šlapia danga taip pat įvertintas 5 klasėse nuo A iki E pagal ES padangų etiketę. Sukibimo su šlapia danga klasifikacija nurodo stabdymo kelią, palyginti su etalonine padanga. A klasės padangų stabdymo kelias yra daug trumpesnis nei E klasės padangų, todėl nelaimės atveju galima išgelbėti gyvybes.

Triukšmas

Trečiasis taškas reiškia padangos riedėjimo triukšmą (iš A, B, C), t. y. garsumą, kurį padanga pasiekia važiuodama. ES padangų etiketė rodo riedėjimo triukšmo lygį decibelais. Be ES padangų etiketėje pateiktos informacijos, perkant padangą reikia atsižvelgti į kitus veiksnius, tokius kaip padangos tarnavimo laikas ir kokybė. Pagal naująjį reglamentą, kuris bus atnaujintas nuo 2021 m., į standartinį ženklinimą taip pat yra galimybių (šalia triukšmo simbolio) įtraukti sukibimo esant ledui ir (arba) stipriam sniego sąlygomis simbolį.

Padangos, skirtos sunkioms sniego sąlygoms, turi „3 viršūnes ir sniegą“ arba „Alpių“ simbolį ant šoninės sienelės. Šiaurės šalių žieminės padangos, skirtos naudoti ant ledinio paviršiaus, turi naują simbolį, simbolizuojantį ledo stalagmitą.

Prie kiekvieno padangų tipo žymėjimo yra QR kodas su nuoroda į ES produktų duomenų bazę (EPREL).

Galiausiai kiekvienas klientas turi nuspręsti dėl ES padangų ženklo svarbos.

Prievolė vežtis atsarginį ratą

Daugeliui vairuotojų kyla klausimas, ar atsarginis ratas yra būtinas. Atsakymas slypi tame, kad daugelis automobilių gamintojų savo naujas transporto priemones aprūpina nebe atsarginiu ratu, o tik remonto komplektais. Tačiau jie tikrai tai padarytų, jei to prireiktų. Ir iš tiesų, atsarginio rato ar padangų remonto komplekto įstatymo nėra. Vis dėlto jums turėtų būti naudinga rasti sprendimą dėl nuleistos padangos. Ir atkreipkite dėmesį, kad priešingai nei naudojant atsarginį ratą, pasinaudoję remonto rinkiniu, turite važiuoti į artimiausią garažą iš karto.


Grįžti į viršų