Plačios ir siauros padangos: kokie yra jų skirtumai?

Plačios ir siauros padangos: kokie yra jų skirtumai?

Plačios ar siauros padangos? Šiuo klausimu nuomonės smarkiai išsiskiria. Vizualiai plačios padangos atrodo geriau, tačiau jų kainos visuomet kandžojasi. Šiandien pabandysime pasiaiškinti, ar egzistuoja kokie nors faktiniai tokių padangų skirtumai.

Ką reiškia „platus“?

1974 m. „Golf I“ buvo parduodamas su 145x13 padangomis, šiandien jos geriausiu atveju būtų naudojamos kaip atsarginės. Bėgant metams vis labiau populiarėja plačios padangos – kažkada buvusios automobilių perdirbimo reiškiniu – šiandien jas naudoja beveik visi gamintojai. Tuo pat metu mažiausiai 195 milimetrų storis yra įprastas naujiems kompaktinės klasės automobiliams.

Kodėl padangos darosi vis platesnės?

Be kitų priežasčių taip nutiko dėl techninių sumetimų. Šiandieniniai automobiliai yra sunkesni ir greitesni nei 8-jame dešimtmetyje. Norint, kad automobilis liktų stabilus ir galėtų atlikti posūkius prideramu greičiu, padangos turėjo tapti platesnės. Be to, šiandieninai stabdžių diskai yra didesni, jie didėjo kartu su augančiais padangų išmatavimais. Atidžiau pažvelkime į siaurų ir plačių padangų važiavimo charakteristikas.

Sukibimas

Paprastai kuo platesnė padanga, tuo geresnis sukibimas. Tai ypač būdinga važiuojant sausais keliais, nes kuo daugiau gumos liečiasi su kelio danga, tuo geresnis sukibimas. Mažas plačių padangų sparno aukštis taip pat užtikrina geresnį stabilumą, ypač posūkiuose. Vairuojant ant snieguotos dangos, platesnės padangos suteikia geresnį krypties valdymą. Tačiau važiuojant per purvą ir kai yra daug sniego, plačios padangos ima greičiau slysti. Šlapiuose keliuose plačios padangos tinkamesnės dėl sukibimo, tačiau nevisada.

Akvaplanavimas

Dėl plataus važiavimo paviršiaus, šlapiuose keliuose padanga turi išsklaidyti žymiai daugiau vandens. O tai reiškia, kad plačios padangos turi daug didesnę tikimybę pradėti svyruoti į šonus. Dėl šios priežasties itin padidėja akvaplanavimo rizika. Egzistuoja tik vienas sprendimas: visą dėmesį reikia skirti vairavimui ir nedidinti greičio.

Stabdymo charakteristikos

Įrodyta, kad plačių padangų stabdymo kelias yra mažesnis nei siaurų. Tai galioja ir žiemą, tačiau ne pliurzoje ir ne giliame sniege. Tai taip pat tinka ir šlapiems keliams, kol neatsiranda akvaplanavimo rizika, kuri, kaip jau aprašyta, pasirodo daug anksčiau negu važiuojant siauromis padangomis.

Komfortas ir triukšmo lygis

Platesnės padangos, žinoma, turi platesnį važiavimo paviršių ir dėl to padidėja pasipriešinimas riedėjimui. Todėl jų keliamas triukšmas yra didesnis nei siaurų padangų. Efektyvumas – degalai, nusidėvėjimas ir kaina. Kaip jau tikriausiai supratote, didesnis pasipriešinimas riedėjimui (o tuo pačiu ir padidėjęs oro pasipriešinimas dėl padangos pločio) lemia didesnį degalų sunaudojimą ir nusidėvėjimą. Be to, platesnės padangos visuomet brangesnės už siauras.

Išvaizda

Plačios padangos itin traukia akį, ypač perdirbtuose automobiliuose. Net kai sumontuotos prie niekuo neišsiskiriančio automobilio, jos atrodo puikiai. Ypač jei naudojami ir lydinio ratlankiai.

Ateitis

Panašu, kad ateityje negrįšime prie siauresnių padangų, nes tikriausiai nei automobiliai nelėtės, nei savininkai ims kreipti mažiau dėmesio į tai, kaip atrodo jų automobiliai. Visgi panašu, kad elektrinių automobilių padangų gamintojai žengs kitu keliu. Tokios padangos kuriamos pirmiausia tam, kad galėtų įveikti didžiausius įmanomus atstumų diapazonus. Dėl to tendencijos čia suka link siaurų važiavimo paviršių, mažo svorio ir didelių ratų. Visa tai skirta tam, kad būtų pasiektas mažiausias įmanomas pasipriešinimas riedėjimui. Mažų automobilių padangos taip pat lieka gana siauros. Tikriausiai dėl to, kad dideliais ratų korpusais dar labiau nesusiaurintų ir taip riboto automobilio vidaus. Kadangi padangų gamintojai žino apie dabartinius plačių padangų trūkumus (pasipriešinimas riedėjimui, akvaplanavimas), galima drąsiai daryti prielaidą, kad jie ir toliau dirbs siekdami išspręsti šias problemas bei tobulinti padangas.

Kurias padangas geriausia rinktis?

Plačios padangos daugiausia laimi, kai kalbama apie grynai vairavimo charakteristikas. Mokėsime daugiau norėdami saugumo, ypač sausuose keliuose, dėl to paaukosime komfortą ir ekonominį efektyvumą bei sutiksime priimti didesnę akvaplanavimo riziką. Galiausiai sprendimas paliekamas paties vairuotojo nuožiūrai. Pavyzdžiui, tie, kurie daug keliauja lietingose vietovėse ar ten, kur yra didesnio sniego tikimybė, turėtų, žinoma, rinktis siauresnes padangas.

Prenumeruoti mūsų naujienlaiškį

2018 m. kovo 27 d. 13:26

Labai geras straipsnis!

Atsakymas į: {{replyComment.author}}
Visi laukeliai privalomi
Komentaras sėkmingai pateiktas

Grįžti į viršų