Greičiausias automobilis pasaulyje: šiandieniniai didelio greičio gigantai

Dar visai neseniai patys greičiausi automobiliai pasaulyje pasiekdavo maždaug 300 km/h greitį. Šiuo metu gatvėmis teisėtai važinėti gali automobiliai, kurie išvysto 400 km/h. Žurnale „Toroleo“ sužinosite daugiau apie tai, kokius superautomobilius šiandien galite pamatyti gatvėse.

Kam priklauso pirmasis ir paskutinysis greičio rekordai?

Greičiausias automoblis pasaulyje, galintis išvystyti 63 km/h greitį – tokiu titulu 1898 m. gruodžio mėn. galėjo didžiuotis elektrinis automobilis „Jeantaud Duc“. Visai netoli Paryžiaus prancūzų lenktynininkas Gastonas de Chasseloup-Laubatas vairuodamas šį automobilį pasiekė pirmąjį dokumentuotą greičio rekordą automobilių istorijoje. 1899 m. balandžio 29 d. jo kolega Camille’is Jenatzy savo elektriniu automobiliu „Le Jamais Contente“ pirmą kartą istorijoje pasiekė 100 km/h greitį. Tais laikais lenktyninių automobilių nebuvo itin daug, tad nustatyti, kuris jų yra greičiausias pasaulyje, nebuvo sunku. Vis dėlto šiais laikais būtina skirti įvairių serijų automobilius, kelių eismo taisykles ir kėbulų apdailą. Bendras žemyninių transporto priemonių pasiekiamas rekordas per pastaruosius 100 metų išaugo iki 1165 km/h. Nuo 1997 m. spalio 15 d. „Thrust“ viršgarsinis automobilis laikomas greičiausiu pasaulyje. 1228 km/h greitį pasiekęs raketiniu varikliu varomas reaktyvinis automobilis buvo pirmasis 1997 m. spalio 15 d. Nevadoje viršijęs garso greitį. Kaip ten bebūtų, gatvėje šio automobilio tikriausiai nepamatysite.

„Bugatti Veyron“ priklauso 2 rekordai kelyje

Nuo 2010 m. liepos mėn. greičio rekordas gatvėmis važiuoti galinčių automobilių kategorijoje priklauso „Bugatti Veyron“. „Volkswagen AG“ testavimo kelyje „16.4 Super Sports“ pasiekė didžiausią, 434 km/h, greitį. Sportinis 1200 AG automobilis tapo greičiausiu pasaulyje gatvėmis važiuoti galinčių automobilių kategorijoje. Siekiant apsaugoti padangas, standartinio „Veyron“ modelio greitis gaminant sumažintas iki 415 km/h. Rodsteriui „Bugatti Veyron 16.4 Grand Sports Vitesse“ taip pat priklauso pasaulio rekordas. Jo didžiausias greitis siekia 408,84 km/h, rekordas buvo pasiektas 2013 m. balandžio 11 d.

Nebe pirmas: SSC ir „Dauer“

Pasiekus naują greičio rekordą, „Veyron Supersport“ aplenkė „SSC Ultimate Aero TT“ (1199 AG, 412 km/h greičio rekordas) ir „Dauer 962 LM“ (730 AG, 405 km/h greičio rekordas). „962 LM“ buvo greičiausias sportinis automobilis pasaulyje iki 2005 m. balandžio mėn. © mvlamborghini via Youtube.com

Vis dėlto automobilių gamintojas „Shelby Supercars (SSC)“ gali „Veyron“ vėl nuversti nuo sosto. Penkios specialios „Aero XT“ laidos su savo 1300 AG turėtų pasiekti 439 km/h didžiausią greitį (273 mph).

400 klubas

Ne tik „Bugatti“, SSC ir „Dauer“, bet kartu ir daugelis kitų gamintojų jau gali pasiūlyti gatvėmis važiuoti galinčius automobilius, kurių išvystomas greitis siekia daugiau kaip 400 km/h.

„9ff GT9-R“: sukurtas būti „greičiausiu automobiliu pasaulyje“

Kartu su „9ff GT9-R“, kuris sukurtas pagal „Porsche 997 GT3“, Dortmunde įsikūrusi kėbulų apdailos įmonė „9ff“ pagamino į gatves išriedėti galintį sportinį automobilį, kuris turėjo tapti greičiausiu pasaulyje, nes sugebėjo pasiekti 414 km/h greičio rekordą. Vis dėlto, nespėjus oficialiai patvirtinti didžiausio 1140 AG sportinių automobilių greičio, į sceną įžengė „Bugatti Veyron Super Sport“.

„Koenigsegg Agera R“

Be naujo „Agera R“, Švedijos automobilių gamintojas „Koenigsegg“ į rinką pristatė aukščiausio lygio lenktyninį automobilį. Vis dėlto šis sportinis automobilis nepasieks teorinio maksimalaus greičio – 440 km/h. Dėl kelių eismo taisyklių apribojimų didžiausias lenktyninio 1140 AG automobilio greitis gali būti tik 415 km/h.

Greičiausias automobilis trumpų nuotolių kategorijoje: „Hennessey Venom GT“

„Hennessey Venom GT“ gatvėse važiuoti galintis sportinis superautomobilis, pasak gamintojo, išvysto 427 km/h greitį. Tačiau oficialiai lektyninio automobilio „1261 AG“ didžiausias greitis dar nebuvo patvirtintas. Rekordas vis dar priklauso „Texas Muscle Car“: 2013 m. sausio mėn. sportiniam superautomobiliui, sukurtam pagal „Lotus Elise“, atiteko naujas pasaulio rekordas trumpų nuotolių kategorijos automobilių lenktynėse. Per 13,63 sekundės – nuo nulio iki trijų šimtų. „Bugatti and Co.“ belieka pakerėtiems važiuoti iš paskos.

Ar jau priartėjome prie 500 km/h?

„Koenigsegg One:1“

Šių metų Ženevos automobilių parodoje, 2014 m. pradžioje, „Koenigsegg One“ atšventė savo tarptautinę premjerą. Naujas švedų automobilių gamintojo pristatytas aukščiausio lygio modelis išvysto kvapą gniaužiantį 1000 kW (1341 AG). Tikimasi, kad pasiekdamas didžiausią 440 km/h greitį, jis aplenks ne vien to paties gamintojo sportinį superautomobilį „Agera R“. Remiantis „Koenigsegg“, trumpų nuotolių ir didelio greičio kategorijose netrukus pamatysime keletą naujų didžiausio greičio rekordų. Oficialūs bandymai pasiekti rekordus kol kas neskelbiami, tačiau keletas skaičių jau pasirodė. Remiantis grupės pareiškimu, „Koenigsegg One:1“ vos per 20 sekundžių pasiekia 400 km/h.

„Dagger GT“

Gamintojas „Tran Star Racing“ taip pat pateikė džiugių naujienų. Tikimasi, kad „Dagger GT“ didžiausias greitis sieks daugiau kaip 500 km/h. 2000 AG turėtų paversti šį sportinį superautomobilį greičiausiu visame pasaulyje. Automobilis turėtų būti pagamintas daugiausia iš anglies, jis turės atvartines duris ir neįtikėtino dydžio padangas – 375/20 (galinės) ir 325/25 (priekinės). Nepaisant kvapą gniaužiančių eksploatacinių savybių, automobilis gales važinėti gatvėmis. Individualizuotai gaminami „Dagger GT“ turėtų būti parduodami apie 10–15 kartų per metus. Vis dėlto, ar atsiras tokiu superautomobiliu važiuoti tinkamas kelias, išlieka klausimu.

Prenumeruoti mūsų naujienlaiškį

Atsakymas į: {{replyComment.author}}
Visi laukeliai privalomi
Komentaras sėkmingai pateiktas

Grįžti į viršų